Plan transformacji cyfrowej – dlaczego jest to tak ważna kwestia?
Na własne oczy można obserwować jak mocno technologia każdego dnia idzie do przodu. Ma to ogromne znaczenie dla przyszłości nie tylko pojedynczych jednostek, ale także wielu przedsiębiorstw. Technologia cyfrowa daje firmom szansę na to, aby sprostać oczekiwaniom współczesnych odbiorców. To właśnie dzięki temu przedsiębiorcy mają szansę na to, aby zyskać przewagę nad konkurencją.
Dofinansowanie dla przedsiębiorców
Wiele firm stara się w obecnych czasach o dofinansowanie. Dodatkowe środki finansowe są w stanie sprawić, że firma będzie miała szansę na to, aby ze swoją ofertą trafić do większej ilości odbiorców, trafić na nowe rynki, wyjść ze swoją propozycją.
Aktualnie okazuje się, że dofinansowanie możliwe jest dla tych firm, które stawiają na transformację cyfrową. Tzn. potrzebny jest plan transformacji cyfrowej, o którym można poczytać pod adresem https://fim.pl/plan-transformacji-cyfrowej-klucz-do-otrzymania-dofinansowania/. „Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027” to inicjatywa, która zaczyna cieszyć się coraz większą popularnością pozwalając na rozwój w małopolskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach (MŚP).
Strategia transformacji cyfrowej
Opracowanie takiego planu wcale nie jest tak łatwą kwestią. Co jednak nie oznacza, że plan ten trzeba porzucać. Wręcz przeciwnie – należy podejść do tego na poważnie, aby mieć pełną świadomość możliwości rozwoju. Opracowanie strategi transformacji cyfrowej można opisać w kilku krokach. Wygląda ona w następujący sposób:
- Określenie punktu początkowego. W ten sposób będzie można stwierdzić na jakim etapie technologii cyfrowej firma już się znajduje. Może okazać się, że wprowadzenie szeroko pojętej strategii wcale nie będzie konieczne. Czasem bywa tak, że niektóre maszyny w przedsiębiorstwach już są zdigitalizowane.
- Określenie priorytetów. Muszą to być cele, które możliwe są do zrealizowania w krótkim czasie. Tylko w ten sposób znajdą się one w zasięgu ręki. Technologia cyfrowa ma to do siebie, że lubi się zmieniać, więc trzeba się temu podporządkować, prawidłowo ustalając swoje priorytety.
- Mapa rozwoju. Tak, aby zmiana systemów była możliwa w etapach. Dla każdego sektora osobno. Ważna jest ogromna skalowalność. Rekonfiguracja. Prawidłowa mapa rozwoju pozwala na elastyczność i wzrost firmy, które będzie można z czasem obserwować. W ten sposób każdy przedsiębiorca zyska pewność co do tego, że jego firma znajduje się na właściwym kursie zmierzającym do wprowadzenia technologii cyfrowej.
- Zespół. Każda osoba – niezależnie od zajmowanego stanowiska – musi być świadoma tego, co w firmie będzie się działo. Transformacja cyfrowa ma szansę na to, aby odnieść sukces, o ile będzie zespół będzie wiedział na co ma liczyć. Przedsiębiorca powinien wsłuchać się także w głosy swoich podwładnych i brać ich opinie pod uwagę, aby zmiany związane z transformacją cyfrową mogły zmierzać w prawidłowym kierunku.
Przykłady transformacji cyfrowej
Plan transformacji cyfrowej może dla niektórych przedsiębiorców wydawać się niczym zaklęta księga, która napisana jest po łacinie. Nic nie jest zrozumiałe. Jednak nie można obawiać się takich rzeczy. Tym bardziej że może to przynieść wiele dobrego. Potrzebny jest jedynie indywidualny plan transformacji cyfrowej.
Oto kilka przykładów transformacji cyfrowej, które odnoszą się do różnych sektorów gospodarki.
Branże HR i usługi
Wśród takich technologii, które odniosły sukces, można wymienić m.in. VR, czatboty i urządzenia mobilne. To właśnie dzięki temu proces wdrażania wielu jest lepszy, a do tego wsparcie dla pracowników wydajniejsze. Ogromną popularnością stały się blockchainy z tego względu, że zapewniają nie tylko bezpieczeństwo, ale także zachowanie maksimum prywatności. Ciekawostką wydaje się również uczenie maszynowe. Wymaga ono jeszcze dopracowania, ale już dzisiaj można powiedzieć, że jest ono w stanie zapewnić stronniczość.
Opieka zdrowotna
W szczególności, jeżeli chodzi o leczenie pacjentów. Może nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale niektóre narzędzia chirurgiczne wymagają nie tylko precyzji od osób obsługujących. Ich działanie opiera się na bazodanych i technologiach chmurowych. Do dyspozycji są tak naprawdę samoobsługowe technologie mobilne, które są w stanie sprawić, że w lepszy sposób można zadbać o swoje zdrowie. W ten sposób będzie można zareagować w przypadku sytuacji awaryjnych.
Handel detaliczny
Mowa tutaj chociażby o wsparciu procesów logistycznych, dzięki czemu dostawy realizowane są zdecydowanie szybciej i prężniej. Ważne są również spersonalizowane usługi, np. 24 x 7 chatbotów. Może nie każdy cieszy się z tego, że reklamy dobierane są według wskazań słów kluczowych, jednak duża część osób cieszy się z tego, że ma do dyspozycji spersonalizowane sugestie różnych produktów oraz usług.
Wymieniać można bez końca. Jednak lepiej sprawdzić indywidualne możliwości oferowane przez technologię cyfrową. Skoro inne przedsiębiorstwa decydują się na taki krok, to może oznaczać jedynie to, że takie działania są dobre i są w stanie przynieść pozytywne działanie.